Friday, July 28, 2006

See my background and academic activities




ÖZGEÇMİŞ


Lisans

EĞİTİM YÖNETİMİ VE PLANLAMASI ANKARA ÜNİVERSİTESİ 1990


Y. Lisans EDUCATIONAL ADMINISTRATION OHIO UNİVERSITY 1996


Doktora EDUCATIONAL ADMINISTRATION VIRGINIA POLYTECHNIC INSTITUDE AND STATE UNIVERSITY 1999



5. Akademik Unvanlar:

Yardımcı Doçentlik Tarihi: 2000

Doçentlik Tarihi : 2007

Profesörlük Tarihi : ------

6. Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri

6.1. Yüksek Lisans Tezleri

Cengiz, K. C., “(5-6) Yaş Grubu Okul Öncesi Kurumsallaşmış Çocuklarda Hazır Materyallerden Bakarak Çizme ve Spontane Çizme Uygulamalarının Çizgi Becerileri Gelişimi Açısından Karşılaştırılması”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2001.

Bekmezci, B., “İlköğretim Okullarında Tebliğler Dergisinin Fonksiyonu” Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2001.

Başar, M., “İlköğretim Öğrencilerinde Duyuşsal Özelliklerin Öğrenilmesinde Öğretmen Etkinlikleri”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2002.

Akaya, D., “Ana Sınıfına Giden ve Gitmeyen İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Dil Gelişimlerinin Karşılaştırılması”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2003.

Özdemir, A., “İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Karşılaştığı Problemler”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2003.

Ünal, Z., “Öğretmenlerde İş Doyumu ve Örgütsel Vatandaşlık”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2003.

Keskin, S., “Öğretmenlerde Çalışma Değerleri ve Örgütsel Vatandaşlık”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2005.

Atalay, İ., “Örgütsel Vatandaşlık ve Örgütsel Adalet”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2005.

Mercan, M., “Öğretmenlerde Örgütsel Bağlılık Örgütsel Yabancılaşma ve Örgütsel Vatandaşlık”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2006.

Dönmez, H., “İlköğretim Kademesindeki Öğrenci Velilerinin Okuldan Beklentileri İle İlgili Görüşleri”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2006.

Kaynak, S., “Öğretmenlerin Kişilik Özellikleri ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2007.

Kalaycı, G., “Örgütsel Güven ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2007.

Şahin, B., “Okul Yöneticilerinin Günlük Mesailerinde Yaptıkları İşlere Genel Bir Bakış”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2007.

Aktaş, G. H., “Öğretmenlerin Denetim Odağı ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışları”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2008.

Kayhan, M., “Öğretmenlerin İş Ortamındaki Yaşam Kalitesi ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışları”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2008.

Karataş, E., “Eğitim Yönetiminde İş Değerleri ve Örgüt Kültürü”, Uşak Üniversitesi, 2009.

Yıldırım, T., “İlköğretim Okullarında Görevli Yöneticilerin Kişisel ve Örgütsel Değer Uyumunun Örgütsel Adanma ve Yabancılaşma Üzerine Etkisi”, Uşak Üniversitesi, 2009.

Gönüllü, Y., “Okul Yöneticilerinin, Öğretmenlerinin Yeterlilikleri Hakkındaki Görüşleriyle Bürokratikleşme Arasındaki İlişki”, Uşak Üniversitesi, 2009.

Gökçe, E., “İlköğretim Öğretmenlerinin Öğretmen Örgütlerine (Sendikalara) Üye Olmama Sebepleri”, Uşak Üniversitesi, 2009.

Güzelyurt, L., “Değerler ile Örgütsel Adalet Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”,Uşak Üniversitesi, 2010.

7. Yayınlar

7.1. Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI & SSCI & Arts and Humanities)

Yücel, C., “Teacher Burnout and Organizational Citizenship Behavior in Turkish Elementary Schools”, Educational Planning, 17(1), 27-43, (2008).

Yücel, C., Tarman, B., Acun, I. ve Mete, T., “An Investigation into Teachers ICT Integration Stages”, TOJET- The Turkish Online Journal Of Educational Technology, (Yayında).

7.2. Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

Yücel, C., Yalçın, M. ve Ay, B., “Öğretmenlerin Öz-Yeterlikleri ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı”, Sayı: 21 Kırgızistan-Manas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, s.221-235 (2008).

7.3. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler

Yücel, C. ve Turan, S., "Knowledge Production in Educational Administration in Turkey." International Developments in Theory and Research in Educational Administration, Annual Meeting of American Educational Research Association, "Division A" International Committee, San Diego April 12-16, 2004.

Yücel, C. ve Turan, S., "Concurrence of Principals Work Values to Organizational Settings" The Life and Work of Principals Worldwide: Annual Meeting of American Educational Research Association, "Division A" International Committee. Montreal, April 11-15, 2005.

Yücel, C. ve Turan, S., "Correlates of Work Contexts in Principalship." Annual Meeting of American Educational Research Association, "Division A" International Committee. San Francisco, April 7–11, 2006.

Yücel, C., Turan, S.,ve Şahin, B., "An Investigation of The Daily Works of Turkish Principals" Annual Meeting of International Society for Educational Planning. Minneapolis, Minnesota, October, 2007.

Yücel, C., Karçkay T. A., Karataş, E., "Value Preferences of University Students" 31. International Student Psychology Association Conference. Quawra, Malta, July, 2009.

Yücel, C., Tarman, B., Acun, I. ve Mete, T., “An Investigation into Teachers ICT Integration Stages” 10. International Educational Technology Conference. Istanbul, April, 2010.

Güçlü, N., Yücel, C., Karataş, E., Karabulut, B., “Eğitim Yöneticilerinin Okullarda Teknoloji Kullanma Standartları ve Bu Standartları Etkileyen Faktörler” 10. International Educational Technology Conference. İstanbul, April, 2010.

Yücel, C., Demirhan, G., “The Relationship Between Manaegarial Styles Of Educational Administrators And Burnout And Commitment Level Of Teachers” Annual Meeting of International Society for Educational Planning. Alexandria, Virginia, October, 2010.


7.4. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

Yücel, C., “An Illustration of a Meta-Analytic Integration of Previous Research Findings Using School Bureaucratization as an Example”, Sosyal Bilimler Dergisi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2(2), 71-87 (2001).

Yücel, C., “Çağcıl Bir Eğitim Problemi: Ergen Gebeliği”, Sosyal Bilimler Dergisi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, 5(2), 81-88 (2003).

Yücel, C., “Transporting Students Safely”, Sosyal Bilimler Dergisi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, 5(2), 123-127 (2003).

Yücel., C., Akar, C. ve Batur, Z., “ Öğretmenlerin İlköğretim 8. Sınıf Türkçe Programında Yer Alan Anlama Becerileri İle İlgili Hedeflere Önem Verme Dereceleri ve Öğrencilerin Hedefleri Kazanım Düzeyleri”, Sosyal Bilimler Dergisi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, 5(2), 89-102 (2003).

Yücel., C., Akar, C. ve Batur, Z., “Sekizinci Sınıf Türkçe Programı Dilbilgisi Hedeflerine İlişkin Öğretmen Görüşleri”, Sosyal Bilimler Dergisi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, 6(2), 39-51 (2004).

Yücel., C., Akar, C. ve Batur, Z., “Konuşma ve Yazma Hedeflerinin Algılanan Önemi ve Öğrencilerin Bu Hedefleri Kazanma Düzeyleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 11(41), 113-132 (2005).

Karaman, K., Yücel, C. ve Dönder, H., “Öğretmenlerin Görüşlerine Göre, Okullardaki Bürokrasi İle Örgütsel Vatandaşlık Arasındaki İlişki”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 53, 49-74 (2008).

Yücel, C. ve Kaynak, S., “Öğretmenlerin Kişilik Özellikleri ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı", Sayı: 20 Sosyal Bilimler Dergisi, Konya Selçuk Üniversitesi, s. 685-706 (2008).

Yücel, C. ve Kalaycı, G., “Örgütsel Güven ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı", Cilt 19, Sayı:1 Sosyal Bilimler Dergisi, Fırat Üniversitesi, s. 113-132 (2008).

Türkmen, L., Yücel, C., “Türk Ortaöğretimi Yeniden Yapılandırma Sürecinde Model Arayışları: Kampus Liseleri Üzerine Bazı Düşünceler” Cilt 1, Sayı:1, Sosyal Bilimler Dergisi, Uşak Üniversitesi, s.131-144, Haziran (2008).

Yücel, C., Kaynak.,S “Öğretmenlerin Kişilik Özellikleri Ve Örgütsel Vatandaşlık Davranışı” Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 20, s.685-707 (2008)

Baysal, Ö., Türkmen, L. ve Yücel, C., “Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Örgütlenmeye Yönelik Tutumları: Uşak İli Örneği”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 63, 329-352 (2010).

7.5. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler

Türkmen, L., Yücel, C. ve Özcan, S., “İlköğretim Fen Bilgisi Programının Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi” (Poster), VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, 2004.

Yücel, C., Karaman, K., Batur, Z.,ve Karataş, A. “Yeni Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri ve Programın Değerlendirilmesi”, XV: Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, 2006.

Türkmen, L., Yücel, C. ve Baysal, Ö., “Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Örgütlenme Tutumları: Uşak Örneği" , VI. Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, 2007.

Türkmen, L., Yücel, C. ve Hazır, A. “İlköğretim 5.Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerini Edinebilme Düzeyleri", 16. Eğitim Bilimleri Kongresi. Tokat, 2007.

Turan, S., Yücel, C., Demirhan, G., Karataş, E. “Eğitim Yöneticilerinin Yerinden Yönetim Hakkındaki Görüşleri”, III. Eğitim Yönetimi Kongresi, Eskişehir, Nisan, 2008.

Yücel, C., Demirhan, G., Karataş, E., Binici, U., “Eğitim Yöneticilerinin Felsefeleri”, I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Mayıs, 2009.

Yücel, C., Güçyeter, Ş., “Okul Yöneticilerinin Üstün Zekalıların Eğitimlerine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi”, I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Mayıs, 2009.

Yücel, C., Boyacı, A., Demirhan, G., Karataş, E., Binici, U., “Milli Eğitim Örgüt Sisteminde ‘Kayıt Alanı’ (Hinterland) Uygulamasının Yönetsel İşlevselliğinin Değerlendirilmesi ve Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Sermaye Açılarından Etkisi”, IV. Eğitim Yönetimi Kongresi, Denizli, Mayıs, 2009.

Yücel, C., Karataş, E., “Eğitim Yöneticilerinin Benimsedikleri İş Değerleri”, 18. Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kuşadası, İzmir, Eylül, 2009.

Özdemir, S., Yücel, C., Karataş, E., ve Şarlak, Ş., “Eğitim Yöneticileri İçin Belirlenen Metaforlar”, V. Eğitim Yönetimi Kongresi, Antalya, Nisan, 2010.

Yücel, C., ve Demirhan, G., “Eğitim Yöneticilerinin Yöneticilik Tarzları ile Epistemolojik İnançları Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi ”, V. Eğitim Yönetimi Kongresi, Antalya, Nisan, 2010.

7.6. Diğer yayınlar

Yücel, C., ve Gülveren, H., “Motivasyon” Editörler: Mehmet Şişman ve Selahattin Turan, Sınıf Yönetimi, Öğreti Yayınları, Ankara, 2005.

Yücel, C., “Temel Kavramlar” Editör: Cevat Celep, Eğitim Bilimine Giriş, Anı Yayıncılık, 2007.

Yücel, C., “Sınıf-içi Değerlendirme ve Not Verme” Editör: Emin Karip, Ölçme ve Değerlendirme, PegemA yayıncılık, Ankara, 2007.

Yücel, C., “Kademeler Arası Geçiş ve Yönlendirme” Editör:Hıdır Yıldırım, Eğitime Bakış, Sayı: 15, s. 24-29, 2009.

Yücel, C., “Sınıf Yönetimini Etkileyen Etmenler” Editör: Ruhi Sarpkaya, Sınıf Yönetimi, İhtiyaç yayıncılık, Ankara, 2010.

8. Projeler

OYGEP. 11–22 Kasım 2006, MEB İlköğretim Genel Müdürlüğü-TEDP, Ankara. Okul Yönetimini

Geliştirme Projesi.

14.06.2008- 14.09.2009 Understanding Europeannes and Promoting European Citizenship in

Turkey Projesi Eğitim Araştırması Grubu Lideri.

9. İdari Görevler

Bölüm Başkanı

Afyon Kocatepe Üniversitesi, Uşak Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü 2002–2006.

Uşak Üniversitesi, Uşak Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü 2006-Devam.

Anabilim Dalı Başkanlığı

Afyon Kocatepe Üniversitesi, Uşak Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Yönetimi, Planlaması, Teftişi ve Ekonomisi Anabilim Dalı 2001-2006.

Uşak Üniversitesi, Uşak Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Yönetimi, Planlaması, Teftişi ve Ekonomisi Anabilim Dalı 2006- Devam.

Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü

Uşak Üniversitesi, 2007-Devam.


Uşak Üniversitesi Etik Kurul

Uşak Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Birimi Komisyonu


10. Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikler

American Educational Research Association

International Society for Educational Planning

EYEDDER (Eğitim Yöneticileri ve Deneticileri Derneği)

PHI BETA DELTA, The Gamma Omega Chapter at Virginia Tech